Monday, April 18, 2011

Sahabat, Aku Lemah....

sahabat..

aku lemah,
benteng ku bina telah musnah,
ku mahu bangkit tapi payah.

sahabat...
aku lemah,
amat mudah digugat,
kuatkanlah aku wahai sahabat

sahabat...
aku lemah,
bertarung nafsu kadangkala rebah,
sedarkan lah aku dari taufan

sahabat...
aku lemah,
jatuh terhumban aku patah,
papahkanlah aku ke jalan ALLAH

sahabat...
aku lemah,
namun ku takut menjadi fitnah,
tegurlah aku biar berhemah

sahabat...
aku lemah,
namun ku takut azabnya ALLAH,
peringatlah aku jangan bersudah

ku tahu...
sifat inasan itu lemah,
sendirian ia dikelilingi fitnah,
selain iman pembenteng punah,
kekuatan hadir di balik ukhwah

sahabat..
aku lemah, 
kalian harapanku,
jangan biarkan aku terus hanyut

sabarlah dengan ku biarpun payah
tegurlah aku walaupun karenah

sebelum aku punah
sebelum aku menyesal tak sudah
sebelum aku di azab ALLAH

pimpinlah aku bersamamu
kembali pada ALLAH
moga moga pengakhirannya
khusnul khatimah

ku harap padamu........SAHABATKU......



No comments:

Post a Comment